Wiadomości

O bezpieczeństwie na ENERGETAB 2012

Data publikacji 13.09.2012

Na śląsku trwa kampania społeczna „Nie reagujesz – akceptujesz”, której współorganizatorem jest TAURON Dystrybucja S.A. Na odbywających się w Bielsku-Białej Międzynarodowych Energetycznych Targach ENERGETAB 2012 policjanci z Katowic i Bielska-Białej oraz partnerzy kampanii rozmawiają z wystawcami o bezpieczeństwie oraz założeniach akcji.

Na śląsku trwa kampania społeczna „Nie reagujesz – akceptujesz”, której współorganizatorem jest TAURON Dystrybucja S.A. Na odbywających się w Bielsku-Białej Międzynarodowych Energetycznych Targach ENERGETAB 2012 policjanci z Katowic i Bielska-Białej oraz partnerzy kampanii rozmawiają z wystawcami o bezpieczeństwie oraz założeniach akcji.
Tegoroczne 25. jubileuszowe Międzynarodowe Energetyczne Targi Bielskie odbywają się w dniach od 11 do 14 września. ENERGETAB 2012 to największe w Polsce targi nowoczesnych urządzeń, aparatury i technologii dla przemysłu energetycznego. Bierze w nich udział ponad 700 wystawców z kilkunastu krajów Europy i Azji. Jednym z wystawców jest współorganizator naszej kampanii „Nie reagujesz – akceptujesz” - TAURON Dystrybucja S.A. Czterodniowym targom towarzyszą liczne konferencje, seminaria, prezentacje i konkursy. Znalazł się także czas na rozmowy o bezpieczeństwie. Policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach oraz Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej wspólnie z przedstawicielami firmy TAURON Dystrybucja S.A. rozmawiają z wystawcami i odwiedzającymi targi o założeniach trwającej na śląsku kampanii. Zaproszenie do udziału w kampanii przyjął także kierowca rajdowy Leszek Kuzaj. Wystawcom towarzyszy policyjna maskotka „Sznupek”, a policjanci z Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Bielsku-Białej zaprezentowali pokaz sprawności i technik interwencyjnych.


Kampania „Nie reagujesz - akceptujesz” ma na celu przede wszystkim ograniczenie liczby przestępstw pospolitych, między innymi poprzez zwiększenie świadomości obywatelskiej i wzmocnienie reakcji mieszkańców regionu na naruszenia prawa szczególnie dla nich uciążliwe. Chodzi głównie o takie przestępstwa jak: kradzieże, kradzieże z włamaniem, bójki i pobicia, rozboje.

Kampania społeczna realizowana jest na wiele sposobów. W TVP Katowice i Polskim Radio Katowice emitowane są spoty. Dziennik Zachodni załączył specjalny dodatek do jednego ze swoich wydań. Na bilbordach, stronach internetowych zaangażowanych podmiotów oraz poprzez inne formy (zakładki do książek, plany lekcji, wklejki) publikowane są plakaty i hasła promujące główne założenia kampanii „Nie reagujesz – akceptujesz”. Organizowane są spotkania z mieszkańcami naszego regionu. W kampanię zaangażowani zostali wszyscy policjanci garnizonu śląskiego. Wszystko po to, aby zwiększyć wrażliwość społeczną mieszkańców na różne przejawy przestępczości.

Do współorganizacji kampanii społecznej „Nie reagujesz – akceptujesz” oprócz śląskiej Policji, włączyli się między innymi: Wojewoda Śląski, Marszałek Województwa Śląskiego, TVP Katowice i inne środki społecznego przekazu, kościoły i związki wyznaniowe, podmioty gospodarcze (Telekomunikacja Polska S.A., SKOK Silesia-Centrum, TAURON Dystrybucja S.A., KZK GOP, Polskie Sieci Elektroenergetyczne – Południe S.A. - jako mecenasi kampanii).
Patronat medialny nad kampanią objęły: Dziennik Zachodni, Gość Niedzielny, Polskie Radio Katowice, Echo Miasta.

Kampania społeczna „Nie reagujesz – akceptujesz" otwarta jest na wszystkie inne podmioty zainteresowane jej wdrażaniem.
 


Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik (format flv - rozmiar 9.68 MB)

Powrót na górę strony