Kampania Domumenty Zastrzeżone (film)
Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych . Katowiccy policjanci wspierają aktywnie Ogólnopolską Kampanię Informacyjną Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.
Kradzież albo zagubienie dokumentów tożsamości to bardzo poważny problem. Utrata taka może doprowadzić do szeregu trudnych do przewidzenia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych przez przestępców. Katowiccy policjanci wspierają aktywnie Ogólnopolską Kampanię Informacyjną Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.
Zgubione dokumenty można zastrzegać wyłącznie w bankach – w około 22 tysiącach placówek w całym kraju. Nie trzeba nawet posiadać konta bankowego.
Co robić w przypadku utraty dokumentów?
- Natychmiast zastrzec je w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
- Gdy dokumenty utracono w wyniku kradzieży, należy powiadomić policjantów.
- Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument.
Informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza również możliwości ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.