Wiadomości

Podziękowania za szcześliwe odnalezienie

Data publikacji 20.05.2024

Komendant Miejski Policji w Gliwicach otrzymał list z podziękowaniami za okazaną pomoc, poszukiwania i szczęśliwe odnalezienie 80-letniego gliwiczanina. Policjanci, jak zwykle przy zgłoszeniach o zaginięciu osoby, wykazali się zaangażowaniem i fachowo przeprowadzili działania poszukiwawcze, co doceniła zgłaszająca zaginięcie.

13 maja późnym wieczorem rodzina zgłosiła telefonicznie zaginięcie 80-latka, który około 18.00 miał wybrać się na spacer w rejon cmentarza Lipowego. Natychmiast zarządzono poszukiwania, powiadomiono wszystkie patrole i nakazano przeszukiwać ulice. W końcu, około 23.00, odnaleziono spacerującego mężczyznę w Łabędach, w okolicach zakładów Bumar. Policjanci odwieźli gliwiczanina do domu, odprowadzili do mieszkania i przekazali żonie.
Poniżej publikujemy odręcznie napisany list od wdzięcznej mieszkanki Gliwic o treści:


„Szanowny Panie Komendancie! Składam na Pana ręce serdeczne podziękowania dla obydwojga Policjantów, którzy 13 maja wieczorem odnaleźli mojego męża, który zgubił się w Gliwicach w okolicach osiedla Millenium odnalazł się w okolicy zakładów Bumar Łabędy. Maż cierpi na zaniki pamięci i mieliśmy wielki problem. Dziękujemy bardzo panu Policjantowi oraz pani Policjantce oraz panu pełniącemu dyżur przy telefonie za pomoc za ich ciepłe i serdeczne potraktowanie nas. Podziwu godne jest spokojne i fachowe działanie Policji i szybką pomoc. Jeszcze raz dziękuję bardzo.
Z poważaniem...”



Przy tej okazji rozwiewamy szkodliwe mity o konieczności  odczekania 24 godzin zanim zgłosimy zaginięcie Policji. To najbliżsi osoby znają jej tryb życia i wiedzą, kiedy stało się coś niepokojącego i nie ma konieczności czekania!

Informujemy:
W jednostce Policji podczas procedury zgłoszenia zaginięcia osoby, policjant poprosi Cię o:

  • Podanie pełnych danych personalnych osoby zaginionej;
  • Aktualne zdjęcie osoby zaginionej;
  • Podanie cech wyglądu zewnętrznego z uwzględnieniem posiadanych znaków szczególnych;
  • Opisu ubioru w chwili zaginięcia z uwzględnieniem znaków firmowych;
  • Oznaczenie grupy krwi;
  • Opisanie przedmiotów posiadanych w chwili zaginięcia;
  • Podanie miejsca i okoliczności zaginięcia;
  • Rodzaju chorób, nałogów oraz charakter nawyków i skłonności, z uwzględnieniem prób samobójczych;
  • Określenie prawdopodobnych przyczyn zaginięcia, w kontekście sytuacji rodzinnej, zawodowej, konfliktów, wypowiedzi, pozostawionych listów;
  • Podanie adresów osób i instytucji, do których mogła udać się osoba zaginiona.
  • Ewentualne udzielenie zgody na publikację danych oraz wizerunku osoby zaginionej w środach masowego przekazu;

Co należy do obowiązków policjanta, który otrzymał informację o zaginięciu osoby?

  • Niezwłocznie przyjąć zgłoszenie o zaginięciu osoby;
  • Zarejestrować osobę zaginioną w policyjnym systemie osób zaginionych;
  • Utrzymywać kontakt z rodziną osoby zaginionej oraz udzielać im informacji o stanie i przebiegu poszukiwań;
  • Na żądanie osoby uprawnionej wydanie potwierdzenia przyjęcia zawiadomienia;
  • Poinformowanie osoby zawiadamiającej o organizacjach udzielających pomocy prawnej lub psychologicznej rodzinom osób zaginionych;

 
Jakie prawa mają rodziny osób zaginionych?

  • Możliwość złożenia zawiadomienia o zaginięciu osoby w najbliższej jednostce Policji;
  • Prawo do  kontaktu z policjantem prowadzącym poszukiwanie oraz dozwolonych prawem informacji o stanie i przebiegu poszukiwań;
  • Żądania wydania potwierdzenia przyjęcia zawiadomienia o zaginięciu;

 

Powrót na górę strony