Wiadomości

11-latka chciała popełnić samobójstwo, uratowali ją policjanci

Data publikacji 05.05.2022

Szybka reakcja świętochłowickich policjantów uratowała życie 11-latki, która próbowała popełnić samobójstwo. Dziewczynka chciała zginąć pod kołami pociągu. Policjant zabrał nastolatkę z torów, po których chwilę później przejechał rozpędzony pociąg.

Każdy dzień służby stawia inne wyzwania i każda interwencja jest inna. Policjant musi szybko podejmować właściwe decyzje, bo od tego nieraz zależy czyjeś życie. Tak też było w ostatnim tygodniu kwietnia br., kiedy dyżurny świętochłowickie komendy otrzymał informację, że wzdłuż torów kolejowych idzie 11-letnia dziewczynka, która chce popełnić samobójstwo. Dziewczynka planowała rzucić się pod nadjeżdżający pociąg. Dzielnicowy Rejonu Zgoda, sierż. szt. Dawid Lewicki oraz policjantka z drogówki, sierż. Katarzyna Pieczonka natychmiast pojechali na miejsce. Pod wiaduktem DW 902 zauważyli siedzącą  przy torowisku dziewczynkę. Sierż. szt. Dawid Lewicki, widząc pędzący pociąg osobowy, złapał dziewczynkę i siłą ściągnął z torowiska. Kilka sekund później przejechał pociąg. Sierż. Katarzyna Pieczonka bezpiecznie zabrała nastolatkę do radiowozu i otoczyła opieką. Ostatecznie 11-latka trafiła pod opiekę matki.

Pamiętajmy, nie jesteśmy sami z problemami. Zawsze możemy zwrócić się do instytucji i osób, które pomogą nam przejść przez trudny okres w życiu. Najlepiej nawiązać kontakt z psychologiem, psychiatrą lub poradnią zdrowia psychicznego.

Dzieci bardziej są narażone na doznawanie krzywdy niż dorośli, dlatego chronią je szczególne prawa. Młode osoby mają również szczególne potrzeby.


Ogólnopolski, bezpłatny i anonimowy telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży, dostępny jest pod zharmonizowanym w Europie numerem 116111, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

"Zasady ABCD" funkcjonowania telefonu 116 111:

Anonimowo - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.

Bezpłatnie - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.

Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.

Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

Powrót na górę strony