Cyfrowa Policja - wdrożenie e-usług oraz systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w śląskiej Policji

Cyfrowa Policja - wdrożenie e-usług oraz systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w śląskiej Policji

banner z logo partnerów

Skarb Państwa - Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach - uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej dla projektu:

Cyfrowa Policja - wdrożenie e-usług oraz systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w śląskiej Policji

Program: Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Priorytet: FESL.01.00 – Fundusze Europejskie na Inteligentny rozwój

Działanie: FESL.01.04 – Cyfryzacja administracji publicznej

Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Cel i opis projektu:

Projekt zakłada cyfryzację Policji, która przyczyni się do skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi i materialnymi oraz usprawni obieg informacji, co przełoży się na skuteczne przyspieszenie podejmowania decyzji i skróci czas załatwiania spraw obywateli.

Inwestycja, realizowana podczas projektu, obejmuje wdrożenie w garnizonie śląskim nowych rozwiązań, w postaci systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) oraz dwóch usług elektronicznych: e-notatka i e-65PRD (elektronicznego wniosku o zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny). Oferta ta została przygotowana z myślą o szerokim gronie odbiorców – obywatelach, przedsiębiorcach, jednostkach administracji samorządowej i publicznej, a także pracownikach i funkcjonariuszach Policji.

Założeniem projektu jest stawienie czoła zdiagnozowanym wyzwaniom i problemom, do których należy:

  • skomplikowane i czasochłonne procesy administracyjne,
  • brak możliwości zdalnego załatwiania spraw, w tym związanych z ruchem drogowym,
  • niska transparentność obiegu dokumentów,
  • czasochłonny proces realizacji spraw obywatela,
  • wysokie koszty realizacji spraw,
  • ryzyko utraty danych, zagubienia dokumentów,
  • brak czasu obywatela na osobiste załatwianie spraw.

Rozwiązaniu problemów służą wyznaczone do realizacji założeń cele projektu:

  • automatyzacja zadań administracyjnych,
  • zwiększenie efektywności pracy,
  • uproszczenie procedur obiegu dokumentów i załatwienia spraw,
  • łatwiejszy nadzór i monitoring nad obiegiem dokumentów,
  • redukcja kosztów i czasu realizacji sprawy,
  • podniesienie kwalifikacji pracowników,
  • poprawa bezpieczeństwa danych.

Realizacja celów wymaga wieloetapowego działania:

  • analizy potrzeb i planowania,
  • wyboru dostawców,
  • przeprowadzania szkoleń,
  • wdrożenia infrastruktury IT,
  • testowania i optymalizacji,
  • uruchomienia produktów i monitorowania.

Wdrożenie produktów umożliwi osiąganie zamierzonych rezultatów:

  • wzrostu efektywności pracowników i funkcjonariuszy,
  • lepszą dostępność informacji i większą przejrzystość procesów,
  • redukcję zużycia papieru i materiałów biurowych,
  • uproszczenie i usprawnienie przyjmowania oraz obsługi zgłoszeń,
  • przyspieszenie wydawania zaświadczeń,
  • skrócenie czasu realizacji sprawy,
  • łatwiejszy dostęp do dokumentacji.

Okres realizacji projektu: od 30.10.2024  do 15.12.2027 roku

Całkowita wartość projektu: 34 137 553,92  w tym: dofinansowanie z Funduszy Europejskich: 29 016 920,83 , wkład własny: 5 120 633,09
 

Powrót na górę strony