XVII Bieg im. sierż. Grzegorza Załogi - edycja wirtualna
Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach każdego roku organizowała Mistrzostwa Polski Policji w Biegu Przełajowym im. sierż. Grzegorza Załogi, które na stałe wpisały się w Kalendarz Imprez Sportowo-Rekreacyjnych Policji. W tym roku, z uwagi na panującą pandemię i zagrożenia związane z zakażeniami koronawirusem, nie ma możliwości organizacji Biegu w tradycyjnej formie. Aby uczcić pamięci sierż. Grzegorza Załogi - policjanta Komendy Powiatowej Policji w Będzinie, który w 2003 roku został śmiertelnie postrzelony podczas pełnionej działań, podjęto decyzję, że XVII Bieg odbędzie się w formie wirtualnej.
Ze względu na brak możliwości przeprowadzenia zawodów w jednakowych warunkach dla wszystkich uczestników w tej edycji biegu nie będzie wyłaniany zwycięzca.
Bieg ma charakter wirtualny, co oznacza, że każdy uczestnik sam wyznacza sobie trasę i czas, przy uwzględnieniu terminu w którym bieg ma się odbyć, tj. 18-25 października 2020 r.
W związku z powyższym serdecznie zapraszam reprezentację z kierowanych przez Państwa Jednostek do udziału w mistrzostwach.
Uczestnik biegu ponosi koszty opłaty startowej w wysokości 20 zł płatne podczas rejestracji, która zostanie przeznaczona na zakup medalu okolicznościowego.
Uczestnicy biegu mogą wysyłać zdjęcia i foto-relacje z biegu na skrzynkę mailową: biegzalogi@osirlazy.pl.
Dodatkowe informacje w sprawie zawodów można uzyskać w Wydziale Doboru i Szkolenia KWP w Katowicach pod numerami telefonów: resortowy 851 1761, miejski 32 200 1761.
REGULAMIN
XVII Biegu im. sierż. Grzegorza Załogi – Edycja Wirtualna
I. CEL ZAWODÓW
-
Uczczenie pamięci sierż. Grzegorza Załogi.
-
Podnoszenie poziomu ogólnej sprawności fizycznej policjantów i pracowników Policji.
-
Propagowanie biegów jako najprostszej formy aktywności fizycznej.
-
Promowanie zdrowia i aktywnego wypoczynku poprzez udział w rywalizacji sportowej.
II. ORGANIZATOR
Wydział Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach przy współudziale Urzędu Miasta i Gminy w Łazach i Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. śląskiego
III. TERMIN I MIEJSCE
-
Bieg odbędzie się w dniach 18-25 października 2020 r. Bieg ma charakter wirtualny, co oznacza, że każdy uczestnik sam wyznacza sobie trasę i czas, przy uwzględnieniu terminu w którym bieg się odbywa, następnie przesyła dane biegu o czym mowa w punkcie V – Pomiar i limit czasu.
IV. FORMA ZAWODÓW
-
Bieg na dystansie 10 000 metrów – Policja, służby mundurowe oraz zawodnicy i zawodniczki OPEN
-
Nordicwalking na dystansie 10 000 metrów - Policja, służby mundurowe oraz zawodnicy i zawodniczki OPEN
-
Bieg na dystansie 5 000 metrów – młodzież szkolna
-
Uczestnictwo w biegu jest jednorazowe. Uczestnik zapisany w jednej konkurencji, nie może stratować w obu.
V. POMIAR, LIMIT CZASOWY
-
Pomiar czasu i dystansu prowadzony będzie poprzez aplikację Rejestrator GPS na telefon z systemem android lub IOS, dostępna na stronie www.datasport.pl
Dopuszcza się, także klasyfikację zawodników na podstawie plików GPX lub TCX. Taki plik należy samodzielnie wczytać w panelu edycji zgłoszenia lub w panelu wyników, w formularzu "dodaj swój wynik"
(Screeny z zegarków nie będą akceptowane).
-
Stroną techniczną pomiaru czasu i rejestracji wyników zajmuje się firma Datasport. Korespondencja związana z rejestracją i wynikami pod adresem: biuro@datasport.pl
-
Zawodników nie obowiązuje limit czasu, jednak bieg należy odbyć w terminie 18-25 października 2020r.
-
Nie dopuszcza się przerw w rejestracji czasu podczas pokonywania trasy zawodów. Przerwy w czasie zarejestrowane programem Endomondo czy Garmin będą podczas wczytywania do wyników automatycznie anulowane, przyjmowany będzie czas pomiędzy fizycznym czasem pierwszego i ostatniego odczytu.
-
Pokonywana trasa powinna być jak najbardziej wygodna, płaska, utwardzona, gdyż pokonywane wzniesienia czy inne trudności trasy nie będą wpływały na zarejestrowany w wynikach czas. Nie będą stosowane żadne przeliczniki.
-
Wyniki nie zarejestrowane rzetelnie nie będą zamieszczane.
-
Aplikację można pobrać wcześniej, by z nią trenować.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA
-
W zawodach mogą uczestniczyć:
-
funkcjonariusze Policji oraz służb mundurowych – udział w biegu nie ma związku ze służbą.
-
osoby nie związane ze służbami mundurowymi – zawodnicy i zawodniczki OPEN.
-
młodzież szkolna z zaproszonych szkół średnich o profilach mundurowych.
-
Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadku, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym szkód i strat o charakterze majatkowym).
VII. ZGŁOSZENIA
-
Elektroniczne zgłoszenie do udziału w zawodach przyjmowane są w terminie do 16 października 2020 r. na stronie www.datasport.pl
-
Nie ma limitu osób startujących w biegu wirtualnym.
-
Wpisowe wynosi 20 zł płatne podczas rejestracji, które będzie przeznaczone na zakup medalu okolicznościowego.
-
Z opłaty wpisowej zwolniona jest młodzież szkolna.
VIII. NAGRODY
-
Ze względu na brak możliwości przeprowadzenia zawodów w jednakowych warunkach dla wszystkich uczestników biegu, organizator nie będzie wyłaniał zwycięzcy.
-
Każdy uczestnik (z wyjątkiem młodzieży szkolnej), który ukończy bieg, otrzyma pamiatkowy medal.
-
Uczniowie z klas o profilach mundurowych którzy ukończą bieg otrzymają drobny upominek który zostanie przesłany na adres szkoły po upływie terminu przeznaczonego na bieg.
-
Medale dla osób zgłoszonych w klasyfikacji mundurowej zostaną przesłane na jednostki w których pełnią służbę.
-
Medale dla osób zgłoszonych w klasyfikacji OPEN zostaną przesłane na adres korespondencyjny podany podczas elektronicznej rejestracji.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W kwestiach spornych lub nieprzewidzianych regulaminem decyduje organizator.