Uwaga na oszustów wyłudzających dane do kont bankowości internetowej - Wiadomości - Policja Śląska

Wiadomości

Uwaga na oszustów wyłudzających dane do kont bankowości internetowej

07.11.2017    KWP w Katowicach

Oszuści szukają cały czas nowych pomysłów, lub modyfikują dotychczas wykorzystywane, aby skutecznie wyłudzać pieniądze. W ostatnim czasie w województwie śląskim pojawiła się nowa metoda dokonywania oszustw, dzięki której sprawca przejmuje dostęp do konta bankowego. Oszust dzwoni do osób i przedstawia się jako konsultant banku, a następnie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.

Oszuści szukają cały czas nowych pomysłów, lub modyfikują dotychczas wykorzystywane, aby skutecznie wyłudzać pieniądze. W ostatnim czasie w województwie śląskim pojawiła się nowa metoda dokonywania oszustw, dzięki której sprawca przejmuje dostęp do konta bankowego. Oszust dzwoni do osób i przedstawia się jako konsultant banku, a następnie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.

W ostatnim czasie w województwie śląskim pojawiła się nowa metoda dokonywania oszustw, dzięki której sprawca przejmuje dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych. Przypadek usiłowania dokonania oszustwa tą metodą,odnotowali m.in. policjanci w Tarnowskich Górach, jednak 32-latka nie dała się oszukać i zweryfikowała przekazywane przez oszusta informacje, w najbliższej placówce swojego banku.

Oszuści działają podstępnie. Ddzwonią do osób i przedstawiają się jako pracownicy banku, informując o niepokojących transferach pieniężnych z konta ofiary, po czym proponują zablokowanie tychże przelewów. W tym celu rozmówca proszony jest o podanie loginu, hasła do konta oraz kodu autoryzacyjnego sms. Chwilę po przejęciu konta, oszuści przelewają środki na inne konta bankowe, skąd są pobierane w formie gotówki.

Bądźmy ostrożni i nie ufajmy takim telefonom! Nie reagujmy pochopnie. Należy sprawdzić czy jest to prawdziwy konsultant, np. poprzez skontaktowanie się z bankiem. Pamiętajmy! Banki nie wymagają podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu sms. Nie proszą o zmianę, ani nie wysyłają nowych danych logowania. Nie wysyłają maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. nr telefonu do autoryzacji transakcji.

Pod żadnym pozorem nikomu nie przekazujmy haseł dostępowych do naszych rachunków bankowych, gdyż może skutkować to pozbawieniem nas całych oszczędności. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy natychmiast poinformujmy Policję, korzystając z numeru alarmowego 997 lub 112. Nie obawiajmy się, że alarm może okazać się fałszywy.

Nagranie z fałszywym konsultantem zostało zamieszczone na jednym z serwisów internetowych. W tym miejscu można odsłuchać rozmowę.