Pierwsza pomoc przez telefon
Wydział Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach przy udziale Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach, zorganizował szkolenie dla dyżurnych policji. Tematem zajęć było telefoniczne instruowanie osób udzielających pierwszej pomocy. Szkolenie odbyło się w Centrum Powiadamiania Ratunkowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
Zajęcia podzielono na kilka etapów. Pierwszym elementem szkolenia było przypomnienie zasad udzielania pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia i zdrowia oraz przybliżenie służbie dyżurnej zasad funkcjonowania i organizacji Zespołów Państwowego Ratownictwa Medycznego na terenie aglomeracji śląskiej. Kolejnym etapem był wykład i ćwiczenia prowadzone przez pracowników Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Ta część szkolenia poruszała specyfikę komunikacji przez telefon oraz analizę zgłoszeń ratunkowych kierowanych na numery alarmowe. Podsumowaniem dnia szkoleniowego były symulowane zajęcia praktyczne, w których policjanci pełniący służbę dyżurną mogli w praktycznych zadaniach sprawdzić przydatność wytycznych do instruowania osób udzielających pierwszej pomocy. Wytyczne używane w trakcie szkolenia przez funkcjonariuszy są z powodzeniem wykorzystywane przez operatorów numerów alarmowych Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Katowicach.
Poza wzrostem umiejętności funkcjonariuszy policji w zakresie telefonicznego instruowania osób udzielających pierwszej pomocy, szkolenie było okazją do wymiany uwag i doświadczeń pomiędzy operatorami numerów alarmowych, dysponentami zespołów państwowego ratownictwa medycznego oraz dyżurnymi jednostek organizacyjnych policji.