Wiadomości

Wspólnie dla Kampanii "Trzeźwa młodość"

Data publikacji 09.09.2013

Picie alkoholu przez nieletnich to społeczny problem, który niesie za sobą negatywne konsekwencje. Dzisiaj policjanci wydziału prewencji sosnowieckiej komendy wzięli udział w spotkaniu inaugurującym kampanię społeczną pod hasłem "Trzeźwa młodość". Policjanci czynnie zaangażowali się w to przedsięwzięcie.

Picie alkoholu przez nieletnich to społeczny problem, który niesie za sobą negatywne konsekwencje. Dzisiaj policjanci wydziału prewencji sosnowieckiej komendy wzięli udział w spotkaniu inaugurującym kampanię społeczną pod hasłem "Trzeźwa młodość". Policjanci czynnie zaangażowali się w to przedsięwzięcie.

 

Dzisiaj w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej ruszyła zainicjowana przez Wydział Zdrowia sosnowickiego magistratu społeczna kampania pod hasłem „Trzeźwa młodość”. W Urzędzie Miejskim w Sosnowcu, na inaugurującej konferencji spotkali się partnerzy przedsięwzięcia. Punktualnie o 11.00 przedstawiciele wydziału zdrowia miasta Sosnowca oraz Dąbrowy Górniczej zaprezentowali założenia oraz cele akcji. Przekaz kampanii w swej treści skoncentrowany jest na uświadomieniu wspólnej odpowiedzialności. Hasło przewodnie widniejące na plakatach do kampanii głosi: „Chronimy dzieci i młodzież. Nie sprzedajemy alkoholu nieletnim!”

Sosnowieccy stróże prawa włączają się do realizacji zakładanych w trakcie trwania kampanii działań. Placówki handlowe oraz miejsca, gdzie podawany jest alkohol, zostaną poddane szczególnej kontroli. W trakcie współpracy z organizatorem kampanii, policjanci bacznie przyglądający się respektowaniu przez sprzedawców prawa, będą także premiowali placówki handlowe funkcjonujące zgodnie z literą prawa. Placówka, w której zauważymy naklejkę kampanii widniejącą na kasie fiskalnej, będzie wyróżniona za rzetelność w tej materii, zrozumienie problemu i społeczną odpowiedzialność zatrudnionych w niej osób. Sprzedawcy wywiązujący się z obowiązku respektowania prawa i reagujący na osoby nieletnie, usiłujące zakupić alkohol, wpisywać będą się swoją postawą w przekaz kampanii. Twórcy tego przedsięwzięcia w przekazie kampanii zawarli główne punkty:

 

-ALKOHOL JEST TYLKO DLA OSÓB DOROSŁYCH

 

 

-DOROSŁY WYGLĄD NIE OZNACZA PEŁNOLETNIOŚCI

 

 

-TYLKO DOKŁADNE SPRAWDZANIE DOWODU TOŻSAMOŚCI PRZEZ SPRZEDAWCĘ MOŻE POTWIERDZIĆ PEŁNOLETNIOŚĆ OSOBY, KTÓRA CHCE KUPIĆ ALKOHOL

 

W trakcie kampanii przez cały miesiąc na antenie Telewizji Katowice będzie wyświetlany spot reklamowy, przybliżający problematykę oraz skutki braku odpowiedzialności dorosłych.


Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik (format flv - rozmiar 1.77 MB)

Powrót na górę strony